3M

egy látensértelmiségi alibigitáros forradalmár megmondásai

Magyar harcművészeti oktatás indul Londonban

2015. február 17. 09:11 - fehersolyom

Interjú Sensei Szűcs Gergővel

A Zen Bu Kan Kempo egy japán gyökerekkel bíró, de magyar fejlesztésű harcművészeti ág, amelynek megalapítása Dr. Harnos Imre nevéhez fűződik.

 

A stílus egyik legfiatalabb mestere, a 3. Danos Szűcs Gergő pár hónapja Londonban él.Itthon kempo versenyzőként, majd ketrecharcosként is szép eredményeket ért el, de egy idő után új kihívásokat keresett.

Jövő hét hétfőtől elindítja a Zen Bu Kan Kempo oktatását Londonban, e mellett pedig nem tett le arról az álmáról sem, hogy a UFC bajnoka lesz. Terveiről, eddigi tapasztalásairól kérdeztem.

szg1.jpg

Mi sarkallt arra, hogy külföldön próbálj szerencsét?

Régóta megfogalmazódott bennem, hogy Én nem egy átlagos életet akarok élni. Hasonlíthatom magam akár Achilleus-hoz is, eldöntöttem, hogy maradandót hagyok magam után. Két fő célom van: az egyik a Zen Bu Kan Kempo hatáskörét kiszélesíteni, a másik hogy UFC bajnok akarok lenni. Direkt az akarom szót használtam, mert ez nem csak egy kószagondolat. Én ezt meg fogom csinálni…

Kintléted alatt megfordultál pár klubban (BJJ, MMA, stb.): mi az, amiben más az ottani bunyós légkör?

Ahogy mondod voltam pár klubba mire megtaláltam azt, ami igazán bejött nekem. (Diesel Gym) Voltam olyan teremben, ami egy vasúti sín alatt volt. Büdös volt, és rendetlen volt minden. Nem sokszor voltam ott. A mostani termet veszem példa gyanánt: nem sokban más. Ami nagyon tetszik, hogy van külön ketrec és ring felállítva. Bár ez Magyarországon is egyre több helyen van így. Nem mondanám azt hogy látszik a gazdagság az ilyen helyeken. Tipikus edzőterem, ahova az ember nem szépülni megy, hanem edzeni és „csúnyulni”.  Az edzések sem különböznek sokban, otthon is tanultam és részt vettem nem egy fajta mester, edző edzésén. Számomra (saját tapasztalataim tudom felhasználni) nem tudnak sok újat mutatni. Így nagy tiszteletem is van a klubba ahova edzésre járok. Az egyik edző megkért, hogy segítsem a felkészülését.

Jövő héttől elindítod Londonban a ZBK Kempo edzéseket, ezzel pedig nem csak az egyik régi személyes álmod teljesül, hanem az egész hazai kempos társadalomnak egy nagy lépés lesz a nemzetközi színtérre. Te miért tartottad fontosnak, hogy ezt a japán alapokon nyugvó, de magyar fejlesztésű harcművészetet külföldön is megismertesd az emberekkel?

Még számomra is furcsa ezt hallani, hogy jövő héten már edzést tartok itt Londonban. Sűrű napok lesznek, mert minden egyes edzéstartás után megyek tovább és Én edzek a Diesel Gym-ben.
Miért tartom fontosnak? Első sorban magam miatt. Megmagyarázom. Rengeteg dolgot kaptam a ZBK Kempotól, mindig ott volt nekem amikor kellett. Az egész életem a Zen Bu Kan Kempo köré épül, épült. Eddig Ő adott nekem, most Én adok neki. Ezzel meg is magyaráztam a második okot is amiért Én ezt csinálni akarom. Nem árulok el nagy titkot, sokan tudják már, de egy év múlva vagy más fél év múlva megyek tovább Amerikába ahol ugyan csak újabb számos Professional Kempo Academy nyílik majd.

10959538_1614447092120705_541907033290234410_n.jpg

Az előbb már említettük, hogy az elmúlt hónapokban lett rálátásod a külföldi bunyós társadalomra. A helyi viszonyokat megismerve mit gondolsz, miben lesz más a ZBK Kempo, mint harcművészeti ág a többihez képest?

Nézd. Londonról tudni kell, hogy itt mindenki pénzt akar csinálni. Mindenki. A nagy pénz a küzdősportot tekintve most az MMA-ban van. Így mindenki ezt erőlteti. Viszont amiben a ZBK Kempo több tud lenni az MMA-tól, az az hogy megtanul az ember célorientált lenni, megtanulja megvédeni magát, fegyelmet tanul az egész életre (ez nem csak a gyerekeknek fontos). Én ezt az egészet kiakarom bővíteni, iskolákat akarok megcélozni, azzal a céllal, hogy a gyerekeket az életre nevelem/neveljük. Ami nekik is és nekem is hasznos. Ők kapnak aranyos, céltudatos gyerekeket én meg a tőkét a következő Akadémiához.

Hol látod a ZBK Kempo helyét a Nyugat-Európai viszonyok közt?

Ez egy jó kérdés. Eléggé az elején vagyok ehhez a kérdéshez, mégis ha megakarom válaszolni, akkor azt mondom – persze egy kis elfogultság is beszél belőlem – a Mi mestereink tudnak nyitni a jövő újdonságai felé és ezáltal úgy alakítani az edzésmódszereket, hogy a jövő gyermekeinek is megfeleljen, közben figyelve arra, hogy a ZBK Kempo szellemisége megmaradjon.

A kempóra, mint versenysportra vagy inkább a tradicionális vonalra lesz igény szerinted?

Mindkettőt megcélzom. Több embert érek így el… lesznek olyanok, akik a szépségért akarják majd csinálni, és lesznek olyanok, akik a keménységért. Nekem a feladatom lesz kiszűrni a két típust és két külön csoportba tenni őket.

szg2.jpg

Híresen konok vagy, ha céljaid eléréséről van szó. Egyik álmod ugye a londoni ZBKK oktatás beindítása volt, a másik pedig, hogy a ketrecharc területén profi versenyzővé válj. Ez az utóbbi célkitűzésed, hogy halad?

Nem értem miért mondod.... Én, ha valamit akarok, akkor azt elérem. Tényleg nincs lehetetlen, csak akarni kell. „Megtervezni, hinni benne, véghez vinni…”
A klub szervezése mellett edzésekre is jártam. Nehéz, mert sokat kell dolgoznom is hogy a klubot és magamat is támogassam, de valamit valamiért. Amikor módom van rá, már pedig találok, rá akkor edzek. Hétfőnként általában szabad vagyok. Így minden hétfőn két edzésen veszek részt a Dieselben. Egy MMA, egy BJJ. Ezek mellett majdnem minden nap járok kondi terembe, és futni. Ahogy elindul az edzéstartás, még többet tudok edzeni, és amikor ez a pillanat eljön, akkor fogok igazán boldog lenni. Nekem tényleg ez az életem. Mindig, mindenhol ez tölti ki a gondolataim…

Szép zárszó, köszönöm az interjút, és sok sikert a céljaid elérésében!

Kiss UtolsóCsillagharcos Ákos

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://3mmm.blog.hu/api/trackback/id/tr217182159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabo Aron Samuel 2015.03.06. 00:39:37

Hol lesznek az edzések? Régen a pécsieknél voltam. Szivesen ujra kezdeném.

fehersolyom 2015.03.06. 10:01:42

SW8 1RZ . Hetfo szerda 18:00-19:30ig lesznek az edzesek.
süti beállítások módosítása