3M

egy látensértelmiségi alibigitáros forradalmár megmondásai

Dunántúli magasztos metál

2015. február 04. 14:22 - fehersolyom

avagy a noVus-projekt

A noVus –ba belebotolva egyből felkaptam a fejem, ez pedig annak tükrében különösen érdekes, hogy nem vagyok egy kifejezetten nagy metal- fan, a Nightwish és az általuk ihletett zenekarok erőltetett pátoszával meg egyenesen úgy ráz a hideg, mint a hűvös északi szél.

 A noVus –bár az európai operametál hagyományok egyértelműek az esetében-mégis megfogott, mert az emelkedett fém hangulatba valahogy csempészteke gy kis scifi-s , filmzenés hangulatot, és ezzel nyertek is egy olyan egyedi ízt, amiért érdemes hallgatni a muzsikájukat (még  nekem is, aki meg metálos, annak alapból tetszeni fog).

970526_537824812956536_711277778_n.jpg

Viszonylag fiatal és erősen underground stúdióprojektről van szó, ezért túl sok információt nem találunk a sem a csapat Facebook oldalán, sem máshol, de hát vannak az életben szerencsés „véletlenek”- az egyik például az, hogy Vass Csaba, a zenekar gitárosa és lelke történetesen kollégám és jó cimborám.

Így abban a kiváltságban van részem, hogy plusz információkhoz jutottam a noVus kapcsán.

Ezt osztom most meg veletek:

„A noVus az én fejemből pattant ki, de egy nagyon jó barátommal közösen valósítottuk meg az EP-t. Onnan jött az egész, hogy volt egy csomó ötletem, és akartam egy Nightwish-szerű szimfonikus progresszív rockot csinálni.

Elkezdtem írni a dalokat, otthon csináltam demókat, amiket aztán megmutattam Kiss Dani barátomnak, aki egyébként hangmérnök és hasonló zenei beállítottságú, mint én. Aztán jött az ötlet, hogy mivel rétegzenéről beszélünk, csináljunk egy EPt, adjuk ki, rakjuk fel a netre, próbáljuk meg szórni és terjeszteni, és ha szélesebb körben megismerik az emberek és tetszik nekik, akkor csinálunk a projekt köré egy zenekart (ez még most is tervbe van, csak nem tudjuk, hogy milyen igény mutatkozna itthon egy ilyen produkcióra élőben, így most kivárunk és „piackutatunk”).

„Szóval én megírtam olyan 60-70%-ra a dalokat, Dani végezte a produceri munkákat is, így együtt raktuk össze hogy mi kevés vagy mi sok, hova kéne még gitárszóló vagy valami szimfonikus dolog.

Egyébként a zenekari ötletek meg a hangszerelés saját, aztán együtt a helyére tettünk mindent, mivel nekem kell egy külső fül, aki megmondja, hogy mi lehet sok vagy kevés. de ez normális, általában minden zenei projekt mögött áll egy producer. 100%-osra írtuk a dalokat, aztán kitaláltuk, hogy akkor vegyük fel a dolgokat.

„Mivel Dani érdekelt egy szárligeti stúdióban, ott vettünk fel dobot, gitárokat, basszusgitárt és énekeket. minden mást pedig VSTI-vel oldottunk meg, mivel nem volt milliónk a nagy zenekari cuccokhoz :D”

Az ex-Superbuttos Erdei Attila dobol a lemezen, a gitárok az én munkám annyi kivétellel, hogy Gerhes Ádám barátunk felgyúrt egy-két szólót a dalokhoz. a basszus a producer munkája, Kiss Dániel. Ének pedig Schweighardt Tamás, a kórus pedig a Tomi, Szekér Anna és én, hárman”

 

Öröm hallani, hogy közösségi erővel mennyi minden elérhető, ez egy pozitív példa-a szerk.

 

 

„Megcsináltunk hat számot, csináltunk egy honlapot neki meg logót, feliratot terveztünk, satöbbi, és végül tavaly szeptemberben kiraktuk a netre, "Cast away" címmel.. Hogy merre tovább azt még nem tudjuk pontosan…”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://3mmm.blog.hu/api/trackback/id/tr37140535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása