3M

egy látensértelmiségi alibigitáros forradalmár megmondásai

Interjú az Év Legjobb Utánpótlás Férfi Sportolójával, Kosina Gergővel

2015. február 13. 13:23 - fehersolyom

...avagy egy debreceni világbajnok mindennapjai

A Debreceni Búvárklub úgy tűnik, megállíthatatlan a siker útján. A csapat trénere, Kókai Dávid lett az idei Napló szavazáson az Év Edzője, Senánszky Petra (már megint) elnyerte az Év Legjobb Utánpótlás Női Sportolója díjat, és Kosina Gergő (felnőtt Világ- és Európa bajnok, junior Világ-, és 5-szörös Európa Bajnok, a 100 és 200 méteres uszonyos gyorsúszás, valamint a 200 méteres uszonyos felszíni úszás junior világcsúcstartó) is megnyerte az Év Legjobb Utánpótlás Férfi Sportolója Díját. Az örömteli esemény kapcsán kicsit kifaggattam, hogy milyen is egy debreceni világbajnok élete...

6470_647674811927732_2046784947_n.jpg

-Neked családi vonatkozásod van a búvárúszás kapcsán…

- Maga a Debreceni Búvárklub 1968-ban alakult, és az én nagypapám, Kosina Pál volt az egyik alapító. Akkoriban még máshogy nézett ki a búvárklub, de már volt uszonyos úszó szakosztály. Édesapám is uszonyos úszással kezdte, bár ő végül „sima úszó” lett. Nekem gyerekként nem nagyon volt ezek után kérdés, hogy melyik sportágat fogom választani. Annak idején elvittek az uszodába, és megkérdezték, hogy: úszás, vagy uszonyos úszás? Ez volt a választék:D. Nekem egyből az uszonyos úszás volt szimpatikus, hiszen az uszonnyal való úszás érdekesebb, gyorsabb és szerintem több erőt is kell benne kifejteni.

- Nem is próbálkoztál más sportágakkal sosem?

- De. A magasságom miatt jártam kosarazni egy ideig, de az valamiért nem jött be. Jártam korcsolyázni is, mert unokatestvéreim ezt űzték, egyikőjük még ma is jéghokizik egyébként. A teniszbe is belekóstoltam… valamelyikről azonban én mondtam le, valamelyikről pedig a szülők beszéltek le. 10 éves koromban már heti 5-6 úszóedzésem volt, az egyéb dolgokat e mellett csináltam, de nyilván ezt csak ideig óráig lehetett csinálni. De igazából nem fogott meg semmi más annyira, mint az uszonyos úszás.

- Kanyarodjunk vissza oda, hogy negáltál a medence szélén és kiválasztottad az uszonyos úszást. Ez mikor történt pontosan?

-  A tudatos döntés 2004-ben volt, de a vízhez azért már előtte is volt közöm…

 

-  Ahhoz, hogy te elérd azokat az eredményeket, amiket elértél, nyilván át kellett lépni egy választóvonalat, hogy a heti pár edzésből lett heti sok. A hobbisportból a versenysportba való átlépésre hogyan emlékszel?

- Én gyerekkoromban egy sikeresebb versenyző volt. 8 éves lehettem amikor megnyertem az első korosztályos országos bajnokságot és ez a lendület meg sem állt idáig .13 vagy 14 évesen hirtelen nőttem és erősödtem, és akkor is tudtam szép eredményeket elérni. 2011-ben Hajdúszoboszlón megnyertem a 200 m-es uszonyos gyors számot a juniorok között, úgy, hogy a mezőny átlagban két ével volt idősebb, mint én. Ez nagy lökést adott. 2011 az Európa bajnokságon 3. lettem 100 méteren, a 200 métert pedig megnyertem új világcsúccsal .  Ekkor már láttam, hogy fekszik nekem ez a sportág mert nem vagyok benne annyira béna:D. Ekkor eldöntöttem, hogy komolyabban és hosszabb távon csinálom.

kosina1.jpg

- A versenysport az pontosan milyen elfoglaltságot jelent, mondjuk, hogy néz ki egy napod?

- A Fazekas Mihály Gimnázium tanulója vagyok. A tanárok többször megjegyezték, hogy látszik, hogy sportolok, mert az órákon néha elalszom:D.Felajánlották, hogy magántanuló legyek. Ez egy nagy előny. Hétfőntől péntekig reggel és este is úszom, e mellett pedig van még 2-3 szárazföldi edzés, e kondi vagy torna. 2011-tól spinningezek is.

-  A kortársaid, barátaid, barátnőd hogyan viszonyulnak hozzád?

-  Ez fogós kérdés… :D Az osztálytársaim jól reagálnak erre, segítőkészek. Bulizni persze sokkal ritkábban járok el, mint ők, de persze néha én i belecsapok a lecsóba…:D. Barátnő? Nem vagyok a hosszútáv híve, fogalmazzunk így…:D

- Tavaly átlépted a korosztályi határt, juniorból felnőtt versenyző lettél. Miben, más ebben a korosztályban versenyezni?

- Már junior korosztályonként, 2012-ben ellátogattam egy felnőtt versenye. Akkor nagy meglepetés ért. Komolyabbak az ellenfelek, kevesebb a bohóckodás, viszont sokkal többen vannak tehát minden szempontból nehezebb érmes helyezést elérni. Aki ott van, az nagy valószínűséggel csak ezzel foglalkoznak.

969632_402067463227869_1959295924_n.jpg

- Az idei év céljai?

- Érettségizek az idén, ez most a fő csapásirány, de persze edzek is,bár most „csak „ 8 edzésem van egy héten. Debrecenbe vagy Budapestre szeretnék mérnöki karra menni. Márciusban lesz két világkupa, az egyik itthon Egerben, a másik Barcelonában. Mindkettőn szeretnék elindulni és a 200 méteres uszonyos gyorsban meg akarom védeni az eddigi címeimet. 

- Sok sikert, köszi az interjút!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://3mmm.blog.hu/api/trackback/id/tr847171709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása